IICM2013
   
English
مقالات بین المللی پذیرفته شده مقالات شفاهی نشست ملی مقالات پوستری نشست ملی محورها و راهنمای ارسال مقاله
اخبار کنفرانس
عنوان : دکتر جلیل خاوندکار در گفتگو با ایرنا: تولید ملی نیازمند توجه به فن آوری نوین در كشور است
   
تاریخ ارسال : ۱۳۹۱ بيست و سوم فروردين
 
متن خبر :

دكتر' جلیل خاوندكار'، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینكه ایران طی چند سال گذشته در عرصه های مختلف علمی و فناوری موفقیت های چشمگیری داشته است، افزود: یكی از اركان مهم اقتصادی كشورها توجه به تولید مبتنی بر دانش است كه این روند به نوبه خود به اشتغالزایی بیشتر و تولید كالاهای باكیفیت منتهی می شود.

وی، با بیان اینكه در زمان حاضر زمینه و بستر لازم برای تولید ملی در كشور فراهم شده است، اظهار داشت: برای تحقق فرمان رهبری باید فن آورهای جدیدی ایجاد، توسعه و بومی سازی شود كه در این صورت تولید ملی ارزش افزوده بالایی را برای كشور به همراه دارد.

رئیس پارك علم و فن آوری دانشگاه تحصیلات تكمیلی علوم پایه استان زنجان، افزود: تولید ملی می تواند نیازهای ضروری و اساسی كشور را در حوزه های گوناگون رفع و وابستگی را به حداقل كاهش دهد.

وی، با اشاره به اینكه در زمان حاضر توسعه علمی بسیار مناسبی در كشور ایجاد شده است، گفت: توسعه مبتنی بر دانش و فنآوری در كشور آغاز شده و چشم انداز مناسبی را برای ارائه فعالیت های مختلف به ویژه كالاهای ارزشمند و دانش بنیان ایجاد كرده است.

خاوندكار، اظهار داشت: نقش دولت ، صنعتگران، دانشگاهیان و مردم برای تحقق تولید ملی اساسی است

وی، نقش دانشگاهها و مراكز علمی در تولید دانش و فن آور های نوین را بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: ارتباط دانشگاهها و پارك و فنآوری و مراكز تولید و صنعتی می تواند به تولید ملی در سطح ممتاز و سود آوری بالایی منتهی شود.

رئیس پارك علم و فن آوری دانشگاه تحصیلات تكمیلی علوم پایه زنجان،‌ گسترش فرهنگ كار آفرینی را عامل مهمی در رونق اقتصادی در منطقه و تولید ثروت دانست و افزود: پارك های علوم فنآوری بعنوان بستر و ساختاری كلیدی و با اهمیت برای دستیابی به توسعه علمی و فناوری در كشورهای گوناگون شناخته شده است.

لینک خبر در ایرنا

   
   
برگزارکنندگان و حامیان
كليه حقوق اين وب‌سايت محفوظ برای کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری
طراحی و اجرا: شرکت آداک