مفاهیم و چارچوبهای سرمایه فکری: |
سرمایه انسانی ♦ سرمایه ساختاری ♦ سرمایه بازار ♦ سرمایـه مـشتـری ♦ سرمـایـه عـلاقـه داران ♦ بـرنـد و عـلائـم تجـاری ♦ سـرمایه سـازمانی ♦ سرمایـه فرآیندی ♦ سرمایـه نوآوری و نوپدید ♦ سرمـایـه اجتمـاعـی ♦ سرمـایـه ارتبـاطاتی ♦ سرمـایـه / دارائـی دانشـی و اطـلاعـاتـی ♦ مـالکیت فکـری ♦ رویـههـای کسب و کـار ♦ پویایی سرمایه فکری ♦ مزایا و محدودیت کاربرد نظریـه سرمـایـه فکـری ♦ چیدمـان راهبردی ♦ نـظـام مـلـی نـوآوری |
|
شناسایی، ارزشگذاری، سنجش و حسابداری سرمایه فکری: |
شـنـاسـایـی دارائـیهـای نـامـشـهـود ♦ حسـابداری سـرمایه فـکـری و نـامـشـهـود ♦ ارزشگذاری سرمایه فکری ♦ سرمایه فکری و زنجیره ارزش ♦ سنجش و ارزیابی سرمایه فکری ♦ ارزیـابـی و سـنـجش دارایـیهـای دانـشـی ♦ ارزیابی و سنجش مالکیت فکـری ♦ سنجش برند ♦ تحلیل اثـر سرمـایـه فکـری بـر ارزش سهـام ♦ اظهارنامـه مالی و اظهارنـامه سرمـایـه فکـری ♦ حسابداری سرمایـه انسانـی ♦ تحـلیل مدلها، شاخصهـا، سنجـهها و فاکتـورهای سنـجش سرمایه فکری ♦ تحلیل مدلهای سنجش مستقیم ♦ تـحلیـل مـدلهـای تـوصیـفـی سـنـجـش ♦ تحلیل مدلهای سنجش مبتنی بر سرمایه بازار ♦ تـحلیـل مـدلهـای سنـجـش بـازده دارایی ♦ تـحلیـل مـدلهـای سنجـش کـارت امتیازی ♦ تـحـلیـل مـدلهـای سنـجـش تـجسـمـی ♦ تـحـلیـل مـدلهای سنـجـش تـجـویـزی ♦ تـحـلیـل مدلهای سنجش داراییهای دانشی ♦ روشهـای تنظیم ترازنامه، اظهـارنامه و گزارش سـرمـایـه فـکـری و نـامـشـهـود |
|
سرمایه فکری و مدیریت: |
منابع و داراییهای نامشهود ♦ مدیریت برند ♦ ارتبـاطـات سـازمـانی و مـیـان سـازمـانـی ♦ معمـاری سـامـانه مدیریت سرمایه فکـری ♦ رهیافتهای جدید در مدیریت دانش ♦ مدیریت فنآوری ♦ دانش مشتری ♦ سازمانهای یادگیـرنـده ♦ سـازوکارهای اشتراک و خلق دانش ♦ مدیریت سرمایه انسانی ♦ مدیریت نوآوری و مالکیت فکری ♦ مـدیـریـت هـمکـاریهـای بیـن سـازمـانی ♦ مهارتهای مدیر، رهبر و مرشد در اداره دانش سازمانی ♦ مدیریت دانش میان فرهنگی |
|
سرمایه فکری و کارآفرینی: |
احصای سرمایه فکری دانشگاهها مراکز تحقیقاتی، تولیدی، بهداشتی،ورزشی، فرهنگی، هنری و... ♦ سـرمـایـه فـکــری و ارزش آفـریـنــی ♦ فلسفه کسب و کار با رهیـافتهای سرمایه فکری ♦ مطالعات موردی سرمایه فکری و مدیریت دانش ♦ سـرمـایـه فـکـری و فـضـای مـجـازی
|
|
سرمایه فکری و حقوق: |
حقوق مالکیت فکری ♦ بنیان حقوقی برندها و علائـم تجـاری ♦ تفاهمنامـه هـا و قـراردادهـا ♦ حـق اختـراع، ایـده، امتیـازات انـحصـاری ♦ قواعد همکاری بیـن سازمـانی ♦ مقـرراتزدایی |
|
سرمایه فکری و اقتصاد: |
احصای سرمایه فکری ملی، منطقهای و شهری ♦ خصوصیسازی، آزادسازی و انحصارزدایی ♦ سرمایه فکری و بازار سهام ♦ اقتصاد دانشی ♦ سرمایه فکری فرامـرزی ♦ سرمایه فکری و اقتصاد جهـانی ♦ مدیریت مالی و سرمایه فکری |
|
سرمایه فکری و جامعه: |
سرمایـه فکـری و هویـت ♦ یـادگیـری تجـربی ♦ یادگیری مشارکتی ♦ چارچوبهای فنی اجتماعی ♦ مدیریـت اخـلاق و فرهنـگ ♦ جـامعهی دانشی ♦ نگاشت، تجزیه و تحلیل و شناختشناسی شبکه اجتماعی ♦ سرمایه فکریوفرهنگهای قومی و ملی ♦ سرمایه فکری و سیاستهای مـلـی نـوپردازی |