مفاهیم و چارچوبهای سرمایه فکری:
|
سرمایه انسانی ♦ سرمایه ساختاری ♦ سرمایه بازار ♦ سرمایـه مـشتـری ♦ سرمـایـه عـلاقـه
داران ♦ بـرنـد و عـلائـم تجـاری ♦ سـرمایه سـازمانی ♦ سرمایـه فرآیندی ♦ سرمایـه
نوآوری و نوپدید ♦ سرمـایـه اجتمـاعـی ♦ سرمـایـه ارتبـاطاتی ♦ سرمـایـه / دارائـی
دانشـی و اطـلاعـاتـی ♦ مـالکیت فکـری ♦ رویـههـای کسب و کـار ♦ پویایی سرمایه فکری
♦ مزایا و محدودیت کاربرد نظریـه سرمـایـه فکـری ♦ چیدمـان راهبردی ♦ نـظـام مـلـی
نـوآوری
|
|
شناسایی، ارزشگذاری، سنجش و حسابداری سرمایه فکری:
|
شـنـاسـایـی دارائـیهـای نـامـشـهـود ♦ حسـابداری سـرمایه فـکـری و نـامـشـهـود ♦
ارزشگذاری سرمایه فکری ♦ سرمایه فکری و زنجیره ارزش ♦ سنجش و ارزیابی سرمایه فکری
♦ ارزیـابـی و سـنـجش دارایـیهـای دانـشـی ♦ ارزیابی و سنجش مالکیت فکـری ♦ سنجش برند
♦ تحلیل اثـر سرمـایـه فکـری بـر ارزش سهـام ♦ اظهارنامـه مالی و اظهارنـامه سرمـایـه
فکـری ♦ حسابداری سرمایـه انسانـی ♦ تحـلیل مدلها، شاخصهـا، سنجـهها و فاکتـورهای
سنـجش سرمایه فکری ♦ تحلیل مدلهای سنجش مستقیم ♦ تـحلیـل مـدلهـای تـوصیـفـی سـنـجـش
♦ تحلیل مدلهای سنجش مبتنی بر سرمایه بازار ♦ تـحلیـل مـدلهـای سنـجـش بـازده دارایی
♦ تـحلیـل مـدلهـای سنجـش کـارت امتیازی ♦ تـحـلیـل مـدلهـای سنـجـش تـجسـمـی ♦ تـحـلیـل
مـدلهای سنـجـش تـجـویـزی ♦ تـحـلیـل مدلهای سنجش داراییهای دانشی ♦ روشهـای تنظیم
ترازنامه، اظهـارنامه و گزارش سـرمـایـه فـکـری و نـامـشـهـود
|
|
سرمایه فکری و حقوق:
|
حقوق مالکیت فکری ♦ بنیان حقوقی برندها و علائـم تجـاری ♦ تفاهمنامـه هـا و قـراردادهـا
♦ حـق اختـراع، ایـده، امتیـازات انـحصـاری ♦ قواعد همکاری بیـن سازمـانی ♦ مقـرراتزدایی
|
|
سرمایه فکری و جامعه:
|
سرمایـه فکـری و هویـت ♦ یـادگیـری تجـربی ♦ یادگیری مشارکتی ♦ چارچوبهای فنی اجتماعی
♦ مدیریـت اخـلاق و فرهنـگ ♦ جـامعهی دانشی ♦ نگاشت، تجزیه و تحلیل و شناختشناسی
شبکه اجتماعی ♦ سرمایه فکریوفرهنگهای قومی و ملی ♦ سرمایه فکری و سیاستهای مـلـی
نـوپردازی
|
|
سرمایه فکری و اقتصاد:
|
احصای سرمایه فکری ملی، منطقهای و شهری ♦ خصوصیسازی، آزادسازی و انحصارزدایی ♦ سرمایه
فکری و بازار سهام ♦ اقتصاد دانشی ♦ سرمایه فکری فرامـرزی ♦ سرمایه فکری و اقتصاد جهـانی
♦ مدیریت مالی و سرمایه فکری
|
|
سرمایه فکری و مدیریت:
|
منابع و داراییهای نامشهود ♦ مدیریت برند ♦ ارتبـاطـات سـازمـانی و مـیـان سـازمـانـی
♦ معمـاری سـامـانه مدیریت سرمایه فکـری ♦ رهیافتهای جدید در مدیریت دانش ♦ مدیریت
فنآوری ♦ دانش مشتری ♦ سازمانهای یادگیـرنـده ♦ سـازوکارهای اشتراک و خلق دانش ♦ مدیریت
سرمایه انسانی ♦ مدیریت نوآوری و مالکیت فکری ♦ مـدیـریـت هـمکـاریهـای بیـن سـازمـانی
♦ مهارتهای مدیر، رهبر و مرشد در اداره دانش سازمانی ♦ مدیریت دانش میان فرهنگی
|
|
سرمایه فکری و کارآفرینی:
|
احصای سرمایه فکری دانشگاهها مراکز تحقیقاتی، تولیدی، بهداشتی،ورزشی، فرهنگی، هنری
و... ♦ سـرمـایـه فـکــری و ارزش آفـریـنــی ♦ فلسفه کسب و کار با رهیـافتهای سرمایه
فکری ♦ مطالعات موردی سرمایه فکری و مدیریت دانش ♦ سـرمـایـه فـکـری و فـضـای مـجـازی
|