IICM2013
   
English
مقالات بین المللی پذیرفته شده مقالات شفاهی نشست ملی مقالات پوستری نشست ملی محورها و راهنمای ارسال مقاله
اخبار کنفرانس
عنوان : نشست پایانی چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری به ریاست دکتر خاوندکار
   
تاریخ ارسال : ۱۳۹۱ پانزدهم مهر
 
متن خبر :

پایان کنفرانس چهارم

        نشست پایانی چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت سرمایه فکری به ریاست دکتر خاوندکار  ازدانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و عضویت دکتر سامارث داهیوال  از دانشگاه پونای هندوستان،دکتر مهدی فاتح راد از دانشگاه صنعتی شریف ، دکتر خدیجه شهید از دانشگاه بین المللی رفاه پاکستان و دکتر طیبه نیک ‏‏‏رفتار از دانشگاه تهران و باشرکت 200 نفر از صاحبان مقالات و شرکت کنندگان درساعت  14:30روز 13 مهر درتالار پارک علم وفناوری زنجان آغاز شد.

         دراین جلسه دکتر خاوندکار با سپاس از کلیه شرکت کنندگان اعلام کردند کنفرانس در طول یک سال کار جدی، از مشارکت 10 نفر  اعضای شورای سیاست گذاری ، 22 نفر اعضای خارجی کمیته علمی و 50 نفر  اعضای ایرانی کمیته علمی و دانشگاهی و بیش از هفتصد پژوهشگر بهره مند شد.

        دکترخاوندکاربا مقایسه آمار مقالات رسیده و پذیرفته شده اعلام کرد آمار مقالات رسیده از 299مقاله درکنفرانس اول به 361 مقاله درکنفرانس چهارم رسید درحالیکه آمار مقالات پذیرفته شده از 59  مقاله به 98 مقاله قطعی  رسیده که نشان می دهد نرخ رشد مقالات پذیرفته شده بیشتر از نرخ رشد مقالات وارده است واین امر از محتوای مقالات نیز قابل دریافت است چرا که درکنفرانس اول، داوران اشاره داشتند که تعداد قابل توجهی از مقالات، برداشتی از کتاب مدیریت سرمایه فکری و تعدادی دیگر حاوی تعاریف اولیه از سرمایه فکری است .در صورتی که در کنفرانس حاضر،  بحث کیفیت بین مقالات حاوی مباحث بنیادی  باپژوهش های  توسعه ‏‏‏ای وکاربردی است وتقریبا تمام یکصدویک مقاله درهر سطحی که هستند دارای فرضیات جدی وسوالات قابل اعتنا در مباحث پیشرفته سرمایه فکری وبسیاری  در محیط کار واقعی هستند .

        پروفسورداهیوال از دانشگاه پونای هندوستان که در کنفرانس دوم وسوم نیز حضور داشته است کنفرانس را به لحاظ کمی وکیفی بالاتر از دو کنفرانس قبلی ارزیابی کرد. دکتر مهدی فاتح راداز دانشگاه صنعتی شریف ضمن قدردانی از زحمات دکتر خاوندکار ودکتر ثبوتی درارتقای دانش سرمایه فکری درایران اعلام آمادگی کرد درچاپ نسخه لاتین کتاب مرجع دکترخاوندکار با عنوان سرمایه فکری؛ مدیریت توسعه و مدل‏های سنجش مشارکت کند و با اشاره به بحث های محتوایی وبین رشته ای در مورد حکمت وسرمایه فکری، دریچه های جدیدی را برای بحث های جدیدتر باز کرد. دکتر خدیجه شهید از دانشگاه بین المللی رفاه پاکستان اعلام کرد ما کارهای جدی در مورد بحث سرمایه فکری ومالکیت فکری را شروع کرده بودیم ومشکلات زیادی برای توسعه آن داشتیم و می خواستیم کنفرانسی در این زمینه در پاکستان برگزار کنیم واکنون با شرکت در این کنفرانس احساس می کنم به کلیه آن مشکلات فائق خواهیم آمد واستفاده هایی که از این کنفرانس  واز مقالات بسیار کیفی آن برای پاکستان خواهم برد بسیار با ارزش خواهد بود. دکترطیبه نیک رفتار از دانشگاه تهران ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنفرانس با اشاره به ضرورت ارتقای بیشتر مباحث سرمایه فکری در جامعه وهمچنین بحثی که در مورد مقاله ایشان توسط دکتر داهیوال مطرح شده بود،  ضرورت مطالعه بیشتر وارتقا کیفیت مقاله موردنظر وسایر مقالات را یاد آور شد.

        جلسه، با اهدای تندیس و لوح تقدیر به مقالات برگزیده وپیام نهایی دکتر خاوندکار برای  اعضای ارزشمند مرکز منطقه ای سرمایه فکری برای پرآوازه کردن" صدای سخن عشق "خاتمه یافت.

 

            ازصدای سخن عشق ندیدم خوشتر                              یادگاری که در این گنبد دوار بماند

 

   
   
برگزارکنندگان و حامیان
كليه حقوق اين وب‌سايت محفوظ برای کنفرانس بین‌المللی مدیریت سرمایه فکری
طراحی و اجرا: شرکت آداک